سیاوش قمیشی تهران

سیاوش قمیشی تهران

سیاوش قمیشی تهران

سیاوش قمیشی تهران

  • ۰
  • ۰

تهران و بودجه های موسیقی 1394..حالا چند سالی است که از تعطیلی ارکسترها می‌گذرد. «علی مرادخانی» از همان زمان که پست معاونت هنریِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پذیرفت، قول داد که این ارکسترها هرچه سریع‌تر فعالیت‌های خود را آغاز کنند و حالا که حدود یک سال و نیم از‌ آن زمان می‌گذرد، همچنان از ارکسترها خبری نیست و حتی با وجودِ وعده‌های رییسِ دفترِ موسیقی، این ارکسترها در جشنواره هم اجرایی ندارند.


مشکل باز همان است. کمبودِ منابعِ مالی، به‌خصوص آنکه دولت بدهی زیادی به نوازندگانِ ارکستر داشت که ابتدا باید آن را تأمین می‌کرد. حالا بودجه تأمین شده؛ اما وقتِ کافی برای تمرین نیست. اگرچه «ارجمند» گفته که در اختتامیه، ارکستر سمفونیک با دو رهبر به روی صحنه خواهد رفت که البته این خبر با واکنشِ شدید «منوچهر صهبایی» روبه‌رو شد و اعلام کرد: «ایشان تنها از طرفِ خودشان حرف زده‌اند و چنین چیزی امکان ندارد.» به هر روی طبقِ گفته‌های ارجمند «مشکل بودجه از طرف سازمان برنامه و بودجه حل شد و هم‌اکنون بودجه‌ای معادل 2 میلیارد تومان برای خرید ساز، تجهیز کتابخانه و بازسازی سالن‌ها اختصاص یافته و همچنین 2 میلیارد دیگر نیز برای دستمزد رهبران و قراردادهای نوازندگان به ارکسترها داده می‌شود.


رهبران ارکستر قراردادهای 3 ماهه با ما امضا می‌کنند که در پایان هر 3 ماه، در صورت تأیید، این قرارداد تمدید می‌شود. در ارکستر ملی همکاری ما با آقای فخرالدینی قطعی شده و در ارکستر کر نیز با دکتر عسگری همکاری خواهیم کرد، در مورد ارکستر سمفونیک هم در حال مذاکره با منوچهر صهبایی هستیم.


او در حالی از مذاکره با صهبایی خبر می‌دهد که رهبرِ کارکشته‌ی موسیقیِ ایران، مدت‌هاست که تمامِ فعالیت‌های خود را متوقف کرده و برای رهبریِ ارکستر به ایران آمده است.

  • ۹۳/۱۱/۲۷
  • vvc ccx

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی